STEM van de Master |
Albert-Jan Swart (ABN-AMRO)
Master your business met inzichten over ontwikkelingen in technische sectoren
Neem deel aan deze STEM van de Master…………
Duur
1 dagdeel (ochtend of middag)
Startmoment
Op aanvraag
Locatie
Op locatie
Tijdens deze workshop van een dagdeel bepalen de deelnemers eerst welke ontwikkelingen er zoal zijn in hun sector. En welke ontwikkelingen ze zien in economie, politiek, technologie en andere sector overschrijdende gebeurtenissen die van invloed zijn op hun bedrijf en business. Daarna kijken we gezamenlijk naar de ontwikkelingen die het meest van invloed zijn op het eigen bedrijf. Kort na deze workshop gaat Willem de Vries samen met iedere deelnemer in een 1 op 1 online sessie, op zoek naar de belangrijkste kansen en bedreigingen voor het eigen bedrijf. En naar een eerste aanzet voor mogelijkheden om kansen te benutten en de kopzorgen van bedreigingen te beperken.
"Verkopen van techniek vergt meer dan alleen kennis van het product. Het draait om het begrijpen van de behoeften van je klanten en het effectief communiceren van de voordelen die jouw technologie biedt. Daarom helpen we je dieper te graven, zodat je niet alleen techniek verkoopt, maar oplossingen aanbiedt die écht het verschil maken voor je klanten."
Ton Oosterwijk
STEM Trainer
In de workshop “Hoe verkoop je techniek?” leer je essentiële vaardigheden om succesvol te zijn in technische B2B verkoop. We begrijpen dat techniek zichzelf niet verkoopt; het zijn de oplossingen en voordelen die een product biedt die klanten aanspreken. Door interactieve sessies en praktische oefeningen krijg je diepgaande inzichten in het identificeren van de voordelen van technische producten, het begrijpen van de Decision Making Unit, en het effectief vertalen van deze inzichten naar overtuigende commerciële strategieën. Na de workshop zal je niet alleen een beter begrip hebben van de voordelen voor afnemers en gebruikers van techniek, maar zullen je ook beschikken over praktische tools en kennis om deze inzichten om te zetten in succesvolle verkoopstrategieën. Dit stelt je in staat om op maat gemaakte commerciële benaderingen te ontwikkelen en techniek op een overtuigende manier aan te bieden aan potentiële klanten. Kortom, de workshop ”Hoe verkoop je techniek?”” levert de volgende resultaten op:
- Identificeer de voordelen van technische producten en begrijp de behoeften van klanten voor effectieve verkoopstrategieën.
- Begrijp wie betrokken is bij het inkoopproces en leer hoe je hen overtuigt.
- Ontwikkel vaardigheden om techniek beter te verkopen door middel van aangepaste commerciële benaderingen.
Klaar om techniek op de juiste manier te verkopen en je bedrijf te laten groeien? Schrijf je dan nu in voor onze workshop!
Alles op een rijtje
Workshop
Locatie
Trainer
Kosten
Extra
Workshop
Een STEM-workshop biedt een interactieve leeromgeving waarin deelnemers actief betrokken zijn bij het leerproces. Deelnemers komen samen om kennis en vaardigheden op te doen door middel van praktische oefeningen, discussies en samenwerking met mededeelnemers en de STEM-trainer.
De workshop begint met een introductie waarin het doel/structuur wordt uitgelegd. Dit wordt gevolgd door een presentatie van het onderwerp door de STEM-trainer. Vervolgens worden de deelnemers uitgenodigd om actief deel te nemen aan verschillende activiteiten, zoals brainstormsessies, casestudies en praktijk oefeningen. De STEM-trainer begeleidt door uitleg te geven, vragen te stellen en feedback te geven. De nadruk ligt op het ontwikkelen van praktische vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Aan het einde van de workshop worden de belangrijkste inzichten samengevat en worden deelnemers aangemoedigd om hun ervaring te delen en actieplannen te formuleren voor verdere groei en ontwikkeling.
Locatie
Onze workshop biedt jou nu de mogelijkheid om online deel te nemen, rechtstreeks vanuit het comfort van je eigen kantoor of huis. Het is een kans om te profiteren van ultieme flexibiliteit, waarbij je kunt deelnemen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over reistijd of logistieke beperkingen.
We beginnen met een inspirerende introductie via video, die je in de juiste mindset zal brengen voor de workshop. Onze ervaren STEM-trainer geeft hier uitleg over het onderwerp. Vervolgens gaan we verder met de workshop in de online omgeving van Microsoft Teams, waar je kunt profiteren van diverse interactieve tools, de gelegenheid hebt om vragen te stellen en interactie te hebben. Kortom, deze online workshop biedt jou de perfecte gelegenheid om waardevolle kennis en vaardigheden op te doen, op een manier die past bij jouw drukke schema en vanuit de comfortabele omgeving van je eigen huis of kantoor.
Trainer
Bij STEM werken we samen met strategische en associate partners, waardoor we hoogwaardige kennis kunnen bieden, zowel binnen als buiten het vakgebied. Deze kennis wordt verzameld uit zowel de academische wereld als praktijkvoorbeelden, wat zorgt voor een rijke en diverse leeromgeving.
Ton Oosterwijk is een ervaren B2B-marketeer en merkstrateeg met meer dan 15 jaar ervaring in technische B2B-bedrijven. Hij is oprichter van A5tien, een creatief bureau voor B2B merkstrategie, waar hij MKB-ondernemers begeleidt bij het professionaliseren van hun organisatie met een sterke focus op klantbeleving en merkidentiteit. Als associate partner van STEM Industrial Marketing Community zet Ton zich in voor het verbinden van merkstrategie, marketing en business development binnen de technische industrie. Hij gelooft in samenwerking om meer te bereiken en is voortdurend op zoek naar nieuwe creatieve ideeën en methoden om de marktpositie van organisaties te versterken, zoals innovatieve websites, wervingscampagnes en merkverhalen.
Kosten
Inhoud tab
Extra
Mogelijkheiden over in Company etc.