Marketing, innovatie en sales voor technici

Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in bouwindustrie, installatietechniek en maakindustrie

Of bel voor meer informatie +31 6 2042 75 84
(Tussen 09:00 – 17:00)

Business Development in technische B2B​

Ben jij werkzaam in een technische B2B omgeving en wil je jullie commerciële proces professionaliseren en versterken? Dan is dit dé Business Development opleiding voor jou! We nemen je mee in een breed programma van marketing NIMA B-stof tot R&D, productontwikkeling, sales en communicatie. Praktijkgericht vanuit een stevige theoretische basis.

Voor wie? 
Mensen werkzaam in engineering, R&D/innovatie,  technical en customer support, productie en logistiek maar ook marketing, sales, communicatie en algemeen management.

Na afronding van deze opleiding heb je niet alleen een stevige basis gelegd voor verdere ontwikkeling op het gebied van marketing en sales in een technisch B2B-bedrijf, maar ook waardevolle ideeën opgedaan om de business development van je bedrijf te verbeteren. Bovendien heb je inspiratie gekregen om de klantgerichtheid van jezelf en je collega’s te optimaliseren.

Startdata 2025 volgen binnenkort. Meld je alvast vrijblijvend aan en blijf op de hoogte.

Of bel voor meer informatie +31 6 2042 75 84
(Tussen 09:00 – 17:00)

Lees meer over het lesprogramma en de praktijkcoaching

Het programma volgt het proces van waardecreatie & innovatie in technische B2B markten. Daarvoor krijg je actuele en relevante theoretische kennis en modellen aangereikt. Tijdens de bijeenkomsten maken we de vertaalslag naar de praktijk. En als product van de opleiding werk je zelfstandig of als team aan je praktijkopdracht.

De opleiding is hybride georganiseerd, deels online en deels on-site op locatie. Totaal zijn er 13 contactmomenten, verdeeld over:

  • 8 contactmomenten on-site. De locatie is in midden Nederland, goed bereikbaar per auto of openbaar vervoer. 
  • 5 contactmomenten online via TEAMS.

Alle contactmomenten zijn van 18.30 – 21.45 uur.  

Lesschema seizoen 2024 – 2025

Module

Datum

Op locatie / online

Module 1.1 Introductie & betekenis van waarde

Donderdag 14 november 2024

Op locatie

Module 1.2 Wat is waarde voor de klant

Donderdag 28 november 2024

Op locatie

Module 1.3 Klant en Marktomgeving

Donderdag 12 december 2024

Online via TEAMS

Module 1.4 interne omgeving – Missie, Visie, Strategie

Donderdag 19 december 2024

Op locatie

Module 1.5 Theorie vs praktijk (gastdocent uit de praktijk)

Donderdag 16 januari 2025

Online via TEAMS

Module 2.1 Waardecreatie & innovatie

Donderdag 30 januari 2025

Op locatie

Module 2.2 Wat is een waardepropositie?

Donderdag 13 februari 2025

Online via Teams

Module 2.3 Waardecreatie voor wie? Segmenteren

Donderdag 13 maart 2025

Op locatie

Module 2.4 Van product offerings naar dienstenconcepten: servitiseren (gastdocent)

Donderdag 27 maart 2025

Online via TEAMS

Module 2.5 Marketing Mix, Channels en Marketing Communicatie

Donderdag 10 april 2025

Op locatie

Module 3.1 Leveren waarde + ecosystemen (gastdocent)

Donderdag 08 mei 2025

Online via TEAMS

Module 3.2 Prijs, value pricing, accountability (gastdocent)

Donderdag 22 mei 2025

Online via TEAMS

Module 3.3 Leveren waarde: sales & account management

Donderdag 12 juni 2025

Op locatie

Eindpresentaties individuele cases

Nog nader te bepalen na de zomervakantie 2025

Op locatie

Tijdens de on-site bijeenkomst wordt je voorzien van koffie/thee/water, frisdrank en een versnapering. Eventueel kun je, voorafgaand aan de starttijd van de opleiding, voor eigen rekening gebruik maken van de maaltijdvoorziening van de locatie.

Studiematerialen worden aangeboden via de online leeromgevingen. Gedurende te opleiding heb je enkele individuele contactmoment (coaching) met de docent. 

Uit ervaring en onderzoek weten we dat het omzetten van kennis die deelnemers tijdens een opleiding opgedaan hebben naar hun dagelijkse praktijk, niet eenvoudig is. Enerzijds vraagt de waan van de dag weer veel aandacht en is er minder tijd om aan een case te werken. En hoewel je de nodige kennis hebt opgedaan tijdens deze opleiding, sta je er vaak toch alleen voor om de case verder uit te werken en te implementeren. Daardoor blijft het beoogde effect van de opleiding beperkt. Daarom bieden wij als extra optie een een coachingstraject aan dat start na de zesde modulebijeenkomst. 

Het coachingstraject bestaat uit een persoonlijke begeleiding gedurende 20 maanden na afloop van de opleiding. We coachen jou bij zowel de uitwerking van jouw praktijkcase als de implementatie daarvan.  Wanneer je deze coaching overweegt, kun je voor de betaling kiezen uit:

1. Direct alle kosten voldoen voor aanvang van de opleiding;

2. Een abonnementsvorm waarbij je een klein deel bij de start van de opleiding
    betaald en het overige gedurende 23 maanden per maand.

De investering voor deelname aan deze opleiding bedraagt € 3.745,– (excl. 21% btw).
Met EXTRA: 15 maanden persoonlijke deelname in het STEM Community

Wil je met meerdere personen van hetzelfde bedrijf deelnemen?
Neem dan contact met ons op.

Meld je nu aan en start donderdag 14 november met deze opleiding!

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

Of bel voor meer informatie +31 6 2042 75 84
(Tussen 09:00 – 17:00)

Meer weten of persoonlijk advies?

+31 6 2042 75 84
Tussen 09:00 – 17:00

+31 6 2042 75 84
Reactie binnen werktijden

contact@stem-imc.com

Download de brochure

Aanmelden opleiding

Wat leuk dat je interesse hebt in de opleiding Business Development in de technische B2B. Laat hieronder je gegevens achter en we nemen contact met je op om je aanmelding te bevestigen.

Persoonlijk advies