Marketing, innovatie en sales voor technici
Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in bouwindustrie, installatietechniek en maakindustrie
Of bel voor meer informatie +31 6 2042 75 84
(Tussen 09:00 – 17:00)
Business Development in technische B2B
Ben jij werkzaam in een technische B2B omgeving en wil je jullie commerciële proces professionaliseren en versterken? Dan is dit dé Business Development opleiding voor jou! We nemen je mee in een breed programma van marketing NIMA B-stof tot R&D, productontwikkeling, sales en communicatie. Praktijkgericht vanuit een stevige theoretische basis.
Voor wie?
Mensen werkzaam in engineering, R&D/innovatie, technical en customer support, productie en logistiek maar ook marketing, sales, communicatie en algemeen management.
Na afronding van deze opleiding heb je niet alleen een stevige basis gelegd voor verdere ontwikkeling op het gebied van marketing en sales in een technisch B2B-bedrijf, maar ook waardevolle ideeën opgedaan om de business development van je bedrijf te verbeteren. Bovendien heb je inspiratie gekregen om de klantgerichtheid van jezelf en je collega’s te optimaliseren.
- Je leert de basisprincipes van marketing-, innovatie- en salesmanagement effectief toe te passen.
- Je krijgt beter inzicht in klantwensen en hoe je die vertaalt naar waardevolle business(waarde)concepten.
- Je gaat effectiever en efficiënter werken doordat je betere keuzes kunt maken.
- Je wordt een professionelere gesprekspartner voor management en klanten om vanuit business development meer waarde te leveren.
Meld je nu aan en start donderdag 14 november met deze opleiding!
Dagen
Uren
Minuten
Seconden
Of bel voor meer informatie +31 6 2042 75 84
(Tussen 09:00 – 17:00)
Lees meer over het lesprogramma en de praktijkcoaching
Het programma volgt het proces van waardecreatie & innovatie in technische B2B markten. Daarvoor krijg je actuele en relevante theoretische kennis en modellen aangereikt. Tijdens de bijeenkomsten maken we de vertaalslag naar de praktijk. En als product van de opleiding werk je zelfstandig of als team aan je praktijkopdracht.
De opleiding is hybride georganiseerd, deels online en deels on-site op locatie. Totaal zijn er 13 contactmomenten, verdeeld over:
- 8 contactmomenten on-site. De locatie is in midden Nederland, goed bereikbaar per auto of openbaar vervoer.
- 5 contactmomenten online via TEAMS.
Alle contactmomenten zijn van 18.30 – 21.45 uur.
Lesschema seizoen 2024 – 2025
Module | Datum | Op locatie / online |
Module 1.1 Introductie & betekenis van waarde | Donderdag 14 november 2024 | Op locatie |
Module 1.2 Wat is waarde voor de klant | Donderdag 28 november 2024 | Op locatie |
Module 1.3 Klant en Marktomgeving | Donderdag 12 december 2024 | Online via TEAMS |
Module 1.4 interne omgeving – Missie, Visie, Strategie | Donderdag 19 december 2024 | Op locatie |
Module 1.5 Theorie vs praktijk (gastdocent uit de praktijk) | Donderdag 16 januari 2025 | Online via TEAMS |
Module 2.1 Waardecreatie & innovatie | Donderdag 30 januari 2025 | Op locatie |
Module 2.2 Wat is een waardepropositie? | Donderdag 13 februari 2025 | Online via Teams |
Module 2.3 Waardecreatie voor wie? Segmenteren | Donderdag 13 maart 2025 | Op locatie |
Module 2.4 Van product offerings naar dienstenconcepten: servitiseren (gastdocent) | Donderdag 27 maart 2025 | Online via TEAMS |
Module 2.5 Marketing Mix, Channels en Marketing Communicatie | Donderdag 10 april 2025 | Op locatie |
Module 3.1 Leveren waarde + ecosystemen (gastdocent) | Donderdag 08 mei 2025 | Online via TEAMS |
Module 3.2 Prijs, value pricing, accountability (gastdocent) | Donderdag 22 mei 2025 | Online via TEAMS |
Module 3.3 Leveren waarde: sales & account management | Donderdag 12 juni 2025 | Op locatie |
Eindpresentaties individuele cases | Nog nader te bepalen na de zomervakantie 2025 | Op locatie |
Tijdens de on-site bijeenkomst wordt je voorzien van koffie/thee/water, frisdrank en een versnapering. Eventueel kun je, voorafgaand aan de starttijd van de opleiding, voor eigen rekening gebruik maken van de maaltijdvoorziening van de locatie.
Studiematerialen worden aangeboden via de online leeromgevingen. Gedurende te opleiding heb je enkele individuele contactmoment (coaching) met de docent.
Uit ervaring en onderzoek weten we dat het omzetten van kennis die deelnemers tijdens een opleiding opgedaan hebben naar hun dagelijkse praktijk, niet eenvoudig is. Enerzijds vraagt de waan van de dag weer veel aandacht en is er minder tijd om aan een case te werken. En hoewel je de nodige kennis hebt opgedaan tijdens deze opleiding, sta je er vaak toch alleen voor om de case verder uit te werken en te implementeren. Daardoor blijft het beoogde effect van de opleiding beperkt. Daarom bieden wij als extra optie een een coachingstraject aan dat start na de zesde modulebijeenkomst.
Het coachingstraject bestaat uit een persoonlijke begeleiding gedurende 20 maanden na afloop van de opleiding. We coachen jou bij zowel de uitwerking van jouw praktijkcase als de implementatie daarvan. Wanneer je deze coaching overweegt, kun je voor de betaling kiezen uit:
1. Direct alle kosten voldoen voor aanvang van de opleiding;
2. Een abonnementsvorm waarbij je een klein deel bij de start van de opleiding
betaald en het overige gedurende 23 maanden per maand.
De investering voor deelname aan deze opleiding bedraagt € 3.745,– (excl. 21% btw).
Met EXTRA: 15 maanden persoonlijke deelname in het STEM Community
Wil je met meerdere personen van hetzelfde bedrijf deelnemen?
Neem dan contact met ons op.
"De ins en outs van marketing worden tijdens de training Industrial Business Marketing & Sales van alle kanten toegelicht."
"Juist voor mensen in technische bedrijven biedt deze opleiding meerwaarde. Een echte aanrader dus!"
"Ook waardevol als je B2C marketingkennis hebt maar in een technische B2B omgeving werkzaam bent."
"Door de STEM-opleiding heb ik goed inzicht gekregen in de volle breedte van het marketingvak."
Vorige
Volgende