Maak kennis met STEM Industrial Marketing Community

STEM Industrial Marketing Community biedt perspectief en groei door continu veranderen, kennisdeling en praktische toepassing in industriële marketing, bouw en installatiesector.

Opleiding

Verdiep je in business development voor technische B2B met praktijkgerichte en theoretische modules.

Trainingen & workshops

Ontwikkel je vaardigheden met diverse workshops, online en op locatie. Profiteer van gratis sessies en direct toepasbare kennis.

Netwerk

Hét exclusieve netwerk voor technische marketeers. Deel ervaringen, ontmoet vakgenoten en bezoek gratis STEM-events.

Linking your Future

Bij STEM verbinden we bedrijven met hun toekomstige succes. Onze missie is het versterken van uw marktpositie en groei door kennis, opleiding en een krachtig netwerk in industriële marketing. Samen bouwen we vooruitgang.

Onze missie: het bieden van perspectief aan uw marktpositie en groei.

“Marketing is geen reclame. Willem heeft uitgebreide ervaring in strategische en operationele marketing in zowel B2B als B2C omgevingen. Hij behaalde zijn Master of Marketing Cum Laude aan TIAS-NIMBAS Business School. Voor zijn betrokkenheid bij STEM-imc werkte hij bij diverse adviesbureaus en bedrijven zoals Color Vision en Luba Groep, waar hij marketingactiviteiten uitvoerde. In 2006 startte hij zijn eigen marketingadviespraktijk en nam in 2008 een belang in STEM. Als managing partner en mede-auteur van het boek “Marketing is geen reclame” combineert hij zijn expertise met coaching, zowel in marketing als in de schaatssport. Willem ondersteunt bedrijven bij hun business development en biedt trainingen, blogs en persoonlijke adviezen.”

Willem de Vries

Managing Partner

Ons team

“De marketeer is een verbinder. Maarten van der Boon (1973) is actief in ICT, bouw en onderwijs. Sinds 2018 werkt hij als associate partner, docent en trainer voor STEM-imc. Hij is tevens manager marketing & sales bij BIM4Production® en docent aan de Ad Opleiding ICT Service Management aan de Christelijke Hogeschool Ede. Maarten is een gecertificeerd facilitator in LEGO® SERIOUS PLAY® en een veelgevraagd spreker. Met een achtergrond bij Leertouwer b.v. en De Zorg van Toen, brengt hij uitgebreide ervaring in R&D, innovatie, marketing en communicatie. Maarten benadert onderwerpen vanuit de kruising van mens, functionaliteit en technologie, inspirerend zonder in de techniek te duiken.”

Maarten van der Boon

Associate Partner

“Samen ontdekken wat de merkwaarde van jouw organisatie is. Ton Oosterwijk heeft ruim 15 jaar ervaring in B2B marketing en is oprichter van A5tien, een creatief bureau voor B2B merkstrategie. Als merkstrateeg helpt hij MKB-ondernemers hun organisatie te professionaliseren met een focus op klantbeleving en kernidentiteit, resulterend in aantrekkelijke merkverhalen. Na ervaring als marketeer bij verschillende bedrijven, begon Ton zijn eigen onderneming, wat in 2019 uitgroeide tot A5tien met twee medewerkers en een breed netwerk aan partners. Als associate partner bij STEM Industrial Marketing Community, streeft hij naar innovatieve marketingstrategieën binnen de technische industrie, waarbij hij altijd op zoek is naar nieuwe inzichten en technieken om marktposities te versterken.

Ton Oosterwijk

Associate Partner

Sinds 1987 een actieve STEM

Verandering is de levenskracht van elke organisatie. Dagelijks bemerken we dat in onze contacten met de marketeers in de industrie. STEM, als vitale organisatie, is daardoor ook constant in verandering. Een proces dat in belangrijke mate gevoed wordt door de vooruitgang die onze klanten willen boeken.

STEM manifesteert zich nadrukkelijk als de marketing community en het kenniscentrum op het gebied van industriële marketing. Gericht op de technische business to business in de maakindustrie, bouw en installatiesector. Wij werken samen met strategische en associate partners, waardoor u kunt rekenen op hoogwaardige kennis binnen en buiten het vakgebied. Deze kennis wordt verkregen uit de academische wereld en verzameld vanuit praktijkvoorbeelden.

De vanouds bekende en erkende kennis-gerelateerde marketingopleidingen hebben we aangevuld met een scala aan vaardigheidstrainingen en gebundeld in STEM Industrial Marketing Academy. EN het blijft niet bij opleiden of trainen. Wij vinden het belangrijk dat opgedane kennis ook wordt toegepast in de bedrijven. Daarom bieden wij individuele begeleiding van medewerkers en/of ondersteunen wij organisaties in de opzetten of uitvoeren van marketingactiviteiten.

De oorsprong van STEM-imc gaat terug naar de oprichting in 1987 van Stichting Techniek En Marketing. Een stichting voor en door het industriële bedrijfsleven. Rond 2008 is de stichting beëindigt en zijn haar activiteiten voortgezet vanuit  de huidige bv. En daarmee is gebleven  de kennis en informatie over dit specifieke deel van het vakgebied marketing. In de jaren die volgde, is het kennisgebied uitgebreid naar  business development, sales en innovatie in de maakindustrie. 

Het huidige STEM-imc biedt diensten en netwerken om de commerciële slagkrachtvan technische bedrijven in de maakindustrie, bouw en installatiesector te verhogen.